Batı Karadeniz Gezi Notları

Batı karadeniz bölgesinde gezilmesi görülmesi gereken çok fazla yer var ama 3 günlük bir tur için aşağıdaki gibi bir rota sizin için ideal olabilir.

1.Gün
Yenice ormanlar / Karabük
Eğirova Göleti / Yenice Ormanları
Safranbolu / Karabük
Seyir Terası (Kristal Teras), Tokatlı Kanyonu ve İncekaya Su Kemeri / Karabük

2.Gün
Çatak kanyonu / Kastamonu
Loç vadisi / Kastamonu
Valla Kanyonu / Küre Dağları Milli Parkı içerisinde
Ilıca Şelalesi / Küre dağları Milli Parkı içerisinde

3.Gün
Ulukaya şelalesi / Amasra
Gökgöl mağarası / Zonguldak
Cehennemağzı mağaraları / Zonguldak
Porsuk ağacı / Gümeli
Amasra-Safranbolu arası ağaç tüneli – Bu yol safranbolu-eflani-amasra yolunu takip ederken kullanacağınız yol.

Benim yapmış olduğum plan bu olsa da sadece gezi için olmasına dikkat edin derim.Bizim gibi hem gezi hem kamp olayı için oldukça fazla enerji gerektiğini hatırlatmama gerek yok

Öncelikle hem kamp hem tur kesinlikle çok zor. Safranbolu inanılmaz güzellikte doyasıya yaşayamadık ama biraz vakit geçirdik yedik içtik.tokatlı kanyonu, incekaya su kemeri ve çarşı içindeki güneş saati tarihe yolculuk için güzel.

Yenice ormanları içindeki Eğirova Göletinde kamp atıcaktık ama aradık ve bulamadık, hatta kaybolduk ve güneş batmak üzere olduğu için yakın bir köyde kamp kurmak zorunda kaldık. Çektiğimiz çile de cabası.

Girdiğimiz yollarda muhtemelen kış sonrası giren ilk araç olabiliriz. Gece boyu ayılar gelecek diye mi yoksa soğuktan mı bilmiyorum ama güneş doğuncaya kadar doğru dürüst uyuyamadık 😂.

Sonraki gün küre dağlarını gezdik. Küre dağları doğa severler için tam bir cennet. Bir sürü kanyon, şelale barındırıyor desem abartmış olmam. Biz sadece 800 metre yüksekliği ile Türkiye’nin en derin, dünyanın ise üçüncü en derin kanyonu olan Valla kanyonu ve bir kaya oyuğu içinden çıkan suyun oluşturduğu Ulukaya şelalesini görebildik.

Valla kanyonu için çok fazla engebeli bir dağ yolunda uzunca bir süre yürüyüş ve tırmanış yaptık ama kesinlikle pişman olmadık.

Kastamonu’dan Amasra’ya geçerken saatlerce bir ağaç tünelinde yolculuk yaptık adeta planda bahsettiğim gibi. Çok etkileyici bir doğası var kesinlikle.

Amasra’da herkesin az çok tanıdığı rahmetli Barış Akarsu’nun akrabaları tarafından işletilen bir kamp alanında çadırlarımızı kurduk. İşletmeci abla fazladan battaniye vermeseydi soğuktan felç geçirebilirdik..

3.gün dönüş yolunda ise yakın bir zamanda keşfedilen Zonguldak’ın Gümeli beldesindeki 4000 yıllık porsuk ağacını görmek istedik ama gümeli’ye 3 saatte anca ulaşabildik ve ağacın yayla’da olduğunu öğrendik 🙄.Erken vakitlerde giderseniz kesinlikle gitmenizi öneririm. Vaktimiz ve enerjimiz kalmadığı için göremeden döndük biz. Aldığımız oksijen ile yetindik.

Sonuç olarak bol bol mangal yaptık,semaver çayına ve doğaya, yeşile ve tabii geceleri soğuk havaya doyduk. İstanbul’dan götürdüğümüz simitlerle,sadece zeytin,peynir ve domates ile kahvaltı yaptık. Kastamonu,Karabük,Bartın ve Zonguldak üzerine haritada bir tik attık

Batı karadeniz bölgesinde kamp yapılabilecek yerler için ayrı bir yazı yazacağım…

Toplam 39 defa görüntülendi.

The following two tabs change content below.

hezarfen

Latest posts by hezarfen (see all)